VERKKOKAUPAN PERUUTUS- JA PALAUTUSOIKEUS
PERUUTUS
Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä esimerkiksi peruutuslomakkeellamme tai sähköpostilla osoitteeseen patinaverkkokauppa@harjulan.fi
MAKSUN PALAUTUS PAYTRAILIN KAUTTA (verkossa maksetut tilaukset)
1. Suoritamme maksun palautuksen, kun olemme vastaanottaneet palautetut tuotteet.
2. Palautuksen käsittelyyn kuluu tavallisesti muutama arkipäivä.
3. Paytrailin maksupalvelun kautta maksetuissa ostoissa maksun palautus tehdään aina sille maksutavalle, jolla maksu on alun perin tehty. Jos maksoit oston verkkopankistasi, palautus maksetaan tilille, jolta maksun suoritit. Huomioithan, että palautus voi näkyä verkkopankissasi myös alkuperäisen maksupäivän kohdalla.
Huomioithan, että jossain tilanteessa S-Pankin tai Ålandsbankenin kautta tehdyissä maksuissa tai yli 13 viikkoa vanhoissa Nordean kautta tehdyissä maksuissa, saat Paytraililta sähköpostiviestin, jonka kautta pääset ilmoittamaan tilinumerosi palautusta varten. Tallennathan tilinumerosi IBAN-muodossa (IBAN-tilinumero alkaa kirjaimilla FI ja sisältää 18 merkkiä). Tilinumeron ilmoittamisen yhteydessä tehdään tietoturvasyistä vahva tunnistautuminen.
MAKSUN PALAUTUS MYYMÄLÄSSÄ (Patinan myymälään maksetut tilaukset)
1. Palauta tuote Patinan myymälään. Sinulla on oltava ostoksestasi kuitti mukana.
2. Rahat palautetaan sinulle kuittia vastaan maksutapasi mukaisesti (käteisenä tai käyttämällesi kortille). Mikäli maksoit tilauksesi alun perin maksukortilla, otathan kyseisen maksukortin mukaan maksun palautusta varten.
Toimitettavien tuotteiden palautus:
Matkahuolto ja PostNord:
Täytä paketin mukana tullut asiakaspalautuslomake. Pakkaa asiakaspalautuslomake, sekä palautettavat tuotteet huolellisesti ja kiinnitä paketin mukana saapunut palautusosoitekortti paketin päälle teipillä.
Matkahuollon kautta tilatut paketit voi toimittaa mihin tahansa Matkahuollon pakettiautomaattiin tai pakettipisteeseen. Lisää tietoa Matkahuollon palautuksista löydät täältä: https://www.matkahuolto.fi/paketit/palauta-paketti
PostNordin kautta tilatut paketit voi toimittaa mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen. Lisää tietoa PostNordin palautuksista löydät täältä: https://www.postnord.fi/vastaanota/palautukset/
Posti:
Täytä paketin mukana tullut asiakaspalautuslomake ja pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti asiakaspalautuslomakkeen kanssa. Palautettavan lähetyksen voit rekisteröidä OmaPosti -sovelluksessa tai Postin verkkopalvelussa. Valitse palautustavaksi "palauta sopimusnumerolla" ja täytä kenttään asiakaspalautuslomakkeesta löytyvä koodi 672681, seuraa tämän jälkeen Postin ohjeita palautuksen tekemiseen. Pääset myös valitsemaan haluamasi Postin pakettipisteen tai automaatin palautukselle.
Palautamme kaikkien tilauksesta palautettujen tuotteiden summan viivytyksestä kuluttajasuojalain mukaisesti. toimituskuluja (6,90€) ei palauteta. Palautus tehdään Paytrailin kautta sille maksutavalle, jolta maksu alun perin suoritettiin. Huomioithan, että palautus voi viedä muutaman arkipäivän ja voi näkyä verkkopankissasi myös alkuperäisen maksupäivän kohdalla.
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Huomioithan, että tuotteemme ovat kierrätystuotteita, joten täysin virheettömiä tuotteita emme voi luvata. Luethan siis huolellisesti tuotekuvauksen ja katso tuotteen kuvat ennen ostopäätöksentekoa.
Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:
patinaverkkokauppa@harjulan.fi
puh. 041 730 9661
Verkkokaupan asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 10-16.
Vastuunrajoitus
Kierrätyskeskus Patina ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kululuttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä esimerkiksi peruutuslomakkeellamme tai sähköpostilla osoitteeseen patinaverkkokauppa@harjulan.fi.
