VERKKOKAUPAN PERUUTUS- JA PALAUTUSOIKEUS
PERUUTUS
Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä esimerkiksi peruutuslomakkeellamme tai sähköpostilla osoitteeseen patinaverkkokauppa@harjulan.fi
PALAUTUS
Verkkopankkitunnuksilla myymälään maksetun tilauksen palautus kulkee sinulle seuraavasti:
1. Palauta tuote Patinan myymälään.
2. Kun vastaanotamme tuotteen, käynnistämme maksulle palautuksen.
3. Palautuksen käsittelyyn kuluu tavallisesti muutama arkipäivä. Palautuksen kestoon voi vaikuttaa se, että rahoja siirretään pankkien välillä.
4. Palautus tehdään tilille, jolta maksun alun perin suoritit. Huomioithan, että palautus voi näkyä verkkopankissasi myös alkuperäisen maksupäivän kohdalla.
Mikäli olet tehnyt maksun S-Pankin tai Ålandsbankenin kautta, saat kauppiaan käynnistettyä palautuksen Paytraililta sähköpostiviestin, jonka kautta sinun tulee siirtyä tallentamaan tilinumerosi palautusta varten. Varmistu, että tallennat tilinumerosi virallisessa IBAN-muodossa. IBAN-tilinumerossa on yhteensä 18 merkkiä ja se alkaa kirjaimilla FI. Paytrail Oyj kysyy tilinumerosi palautusta varten sähköpostitse myös niissä tapauksissa, joissa pankin aikaikkuna Paytrailin ja pankin väliselle palautukselle on umpeutunut tai jos yhdelle tilaukselle tehdään useampia palautuksia.
Osalle palautuksista pyydämme tilinumeron ilmoittamisen lisäksi suorittamaan vahvan tunnistautumisen. Siirrymme asteittain siihen, että tunnistautuminen tehdään aina, kun tilinumeroa pyydetään palautusta varten.
Voit turvallisesti ilmoittaa tilinumerosi viestissä tulleen linkin kautta, mikäli odotat palautusta, ja suorittaa vahvan tunnistautumisen, mikäli sitä pyydetään.
Kotiin kuljetetuksen kautta tilatut tuotteet palautetaan seuraavasti:
Kotiin tilatun tuotteen palautus tapahtuu siihen toimipisteeeseen mistä olet tilauksesi noutanut. Anna tilausnumero tai seurantanumero ja kerro, että kyseessä on asiakaspalautus. Verkkokaupassamme on tällä hetkellä käytössä Matkahuolto, PostNord ja Posti tilausten kuljettjina. Jos noudit tilauksesi automaatista, on automaatista valittava "lähetys" niin systeemi tietää ja neuvoo sinua miten toimia.
HUOM! Laitathan pakettiin lähetyslistan, koska tarvitsemme tilausnumeron.
Palautamme vastaavasti tilauksesta tuotteesta maksamasi rahat viivytyksestä kuluttajasuojalain mukaisesti. Postikuluja (6,90€) ei palauteta.
Palautusosoitteemme:
Kierrätyskeskus Patina
Katsastajankatu 14
15800 Lahti
palautustunnus: 672681
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Huomioithan, että tuotteemme ovat kierrätystuotteita, joten täysin virheettömiä tuotteita emme voi luvata. Luethan siis huolellisesti tuotekuvauksen ja katso tuotteen kuvat ennen ostopäätöksentekoa.
Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:
patinaverkkokauppa@harjulan.fi
puh. 041 730 9661
Verkkokaupan asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 9-16.
Vastuunrajoitus
Kierrätyskeskus Patina ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kululuttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaa (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä esimerkiksi peruutuslomakkeellamme tai sähköpostilla osoitteeseen patinaverkkokauppa@harjulan.fi.
Myymälään maksetun verkkokauppatilauksen palautus:
Palauta tuote Patinan myymälään. Sinulla on oltava ostoksestasi kuitti mukana. Rahat palautetaan sinulle kuittia vastaan maksutapasi mukaisesti.
Myymälästä ostetun tuotteen palautus:
Myymälästä ostetuille tuotteille ei ole palautusoikeutta.